Projekti kirjeldus

Projekti lühikokkuvõte
Projekti sihtrühm on 16 Ahtme gümnaasiumi 16-18-aastast noort, kelle kodukeel on vene keel ja 16 Jõhvi Gümnaasiumi 16-18-aastast noort, kelle kodukeel on eesti keel
Paljud õpilased ei kasuta kooliväliselt eesti keelt või kasutavad seda vähe, kuna on pärit vene kodukeelega peredest. Kohtla-Järvel, kus õpilased elavad, on vähe eesti keelt kõnelevaid eakaaslasi.  Ahtme gümnaasiumi ja Jõhvi Gümnaasiumi õpilased elavad teineteise lähestikku ja on tõenäoliselt kohtunud ülelinnalistel õpilaste üritustel, kuid nendel tekkis omavahel vähe kontakte.
Projekt aitaks õpilastel kontakte laiendada ning  võimaldab õpilastel leida eesti keelt kõnelevaid sõpru ja motiveerib neid õppima ning aktiivsemalt kasutama eesti keelt.
Projektis osalevad õpilased saavad eesti keelest aru, kuid ei oma kooliväliselt võimalust eesti keeles suhelda. Projekt aitaks õpilastel muutuda julgemateks ja aktiivsemateks keelekasutajateks läbi suhtlemise eesti keeles kõnelevate eakaaslastega Jõhvi Gümnaasiumist.
Projekt arendab ka tugiõpilasi: laiendab nende teadmisi Eesti ühiskonnast ja seadusandlusest, arendab sallivust ning pakub võimalusi edasiste omavaheliste kontaktide loomiseks.

Projekti eesmärgid on:
- laiendada õpilaste teadmisi Eesti ühiskonnast, seadustest;
- äratada huvi eesti keele ja kultuuri vastu;
- kasvatada igas õpilases kodanikuteadlikkust;
- äratada huvi Eesti kodakondsuse, kodanikupäeva tähistamise vastu;
- kinnistada kodanikupäeva traditsiooni;
- luua suhtlemist hõlbustavaid situatsioone eri rahvusest teismeliste vahel;
- kujundada oskusi, teadmisi, hoiakuid eesti keele valdamiseks;
 - võimaldada õpilastel kasutada aktiivselt eesti keelt;
- mitmekesistada keeleõppimist;
- laiendada õpilaste teadmisi noorte õigustest, vabadustest ja kohustustest;
- ennetada võimalikke seaduserikkumisi;
 - pakkuda eri rahvusest noortele võimalusi omavaheliste püsikontaktide loomiseks, ühiseks arendavaks tegevuseks;
- arendada tolerantsust teisest rahvusest inimeste ja nende kultuuri vastu;
- arendada sallivust mitmekultuurilises kollektiivis.

Комментариев нет:

Отправить комментарий